thomas-australie.reismee.nl

Sydney

Zaterdag begon onze dag met na een paar dagen weer met een echt ontbijt, wat werd vervolgd door een introductie van de organisatie. Mede door deze introductie heb ik van zondag tot vrijdag een surfkamp geboekt ! Om te doen waar Australië ook bekend om staat: golfsurfen. Na de introductie zijn we met de groep (van de organisatie) door Sydney gelopen en het opera gebouw bezocht. Erg leuk om eindelijk te zien wat je altijd op foto’s ziet ! Sydney is een erg mooie maar ook nette stad ten opzichte van Nederlandse steden. In de avond hebben we gekookt in het hotel, en voor de mensen die dachten dat Australië duur was; voor 85 cent hebben we avond gegeten ;-). Op de zondag zijn we om half 1 met de trein naar het surfkamp gegaan. Het was een ruime twee en half uur met de trein, maar deze treinrit zou niemand erg vinden. We reden langs allemaal dorpjes en bossen richting het zuiden. Om uiteindelijk aan te komen bij Seven Mile Beach National Park. We verblijven de komende week op een camping, waar onze huisjes allemaal bij elkaar staan met een gezamelijke eet en relax plaats. Maandagochtend waren we nog ‘vrij’ omdat de rest van de mensen pas rond het middaguur aan kwam. Een potje voetballen op het strand was geen verkeerde beslissing :-). In de middag was het dan tijd om te surfen. Na een introductie konden we het water opgaan, lastig was het zeker in het begin, maar ook zeker heel erg leuk ! Na een goede avond maaltijd was het weer tijd om old skool kaart spelletjes te spelen (dat kennen we zeker nog!)

Anita

Het klinkt alsof je heel snel went aan de Australian way of life! Super!