thomas-australie.reismee.nl

Blue Mountains

Het surfkamp was een goed begin van mijn reis door Australië, maar na een leuke week was het op vrijdag tijd om weer terug te gaan naar Sydney. De ‘surfdudes’ noemden het ook wel Shitney en ik moet zeggen, dat kan ik best begrijpen. Als je uit een klein dorpje anderhalf uur van de drukke grote stad komt, is het ook wel Shitney. De rust en de omgeving in Gerroa was super! Na nog een van te voren geboekte overnachting was mijn tot dusver ‘geplande’ reis ook ten einde. Op zaterdag was het dus tijd om met een paar mensen een hostel te boeken voor onszelf.

Waar ik wel achter ben gekomen na een nacht in een goedkoop hostel, is dat deze keuze niet echt iets voor mij is... Volgende keer toch maar even iets beters zoeken! Maar klagen mag ik niet, want we zitten wel midden in het centrum.

Zondag gingen we met een paar mensen van de groep uit Nederland naar de Blue Mountains voor een wandeling, een bezoek aan de vele watervallen en het mooie uitzicht! We namen de trein van half tien, om vervolgens om kwart voor twaalf onze wandeling te starten. Wat het eerste uur begon met een wandeling door het bos met watervalletjes, ging daarna over in het echte werk ;-). We kwamen aan bij de grote waterval met een schitterend uitzicht over de Blue Mountains. Na de tourist te hebben uitgehangen en het maken van foto’s, liepen we door naar beneden om de waterval (en het uitzicht!) van onder te bekijken. Wederom was het uitzicht heel erg mooi, de hele wandeling keek ik m’n ogen uit ongeveer :-)!

Hierna was het tijd om de wandeling voor te zetten, want het was nog wel een tijdje lopen. Om vervolgens na 5 uur lopen, vele watervallen en een heleboel trappen later, aan te komen bij het einde van de wandeling. Het was ondertussen al half zes, wat betekent dat de zon onder gaat in Australië. Dus hadden we nog net een laatste schitterend uitzicht over de Blue Mountains. Wel was het vervolgens tijd om nog een half uur naar het station te lopen. Maar na al die bergen op, trappen af en ook weer heel veel trappen op, lukte dat nog wel.

Ondanks dat het een vermoeiende dag was, kan ik wel zeggen dat dit de mooiste wandeling is die ik ooit heb gedaan!

Reacties

Reacties

Jesse

Huh jij en wandelen Thom ? :)))

Jan

Mooie verhalen, Thomas. En de Blue Mountains vonden wij ook prachtig (14 jaar geleden)!
Alleen hebben wij er geen spierpijn van overgehouden (jij wel?), want geen lange wandeling gemaakt. Veel plezier in Cairns.

Annemieke

Ik snap dat je wel n wandeling voor deze uitzichten over hebt !!

Thomas Harte

@jan , ik kan je vertellen dat ze nog steeds prachtig zijn ! En moet toegeven dat ik de dat erna wel een beetje spierpijn had in de boven benen na zo’n lange dag. Dankjewel!

Raymond

Gaaf!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active