thomas-australie.reismee.nl

Skydiven enzo...

Zaterdag 12 oktober Mission Beach

Woensdag was het tijd om te beginnen aan de reis, ik nam de bus naar Mission Beach. Na twee uur was ik al op de plek van bestemming, een mooi hostel op een rustige plek bij Mission Beach. De volgende dag heb ik ‘n stranddagje genomen. Het strand is maar een paar minuten lopen en is heel erg mooi :-). Er was ook nog eens vrijwel niemand, dus had ik opnieuw een erg mooie, warme (30+ graden) en relaxte dag.

Vrijdagochtend was het tijd voor een bucketlist dingetje: skydiven van ruim 4 kilometer hoogte. Om 8 uur ‘s ochtends werd ik met twee anderen opgehaald bij ons hostel. Toen we na een korte uitleg onze harnassen om hadden, gingen we met een busje naar het ‘vliegveld’. Het was meer een asfaltweg waar twee vliegtuigjes bij stonden. Maar voor ik het wist zat ik al met zes anderen in het vliegtuigje. De ‘vlucht’ omhoog duurde zo’n 10-15 minuten. We waren ruim boven de wolken op 4 kilometer hoogte toen de motor bijna uitging en het luik open. Binnen een paar tellen (ik was als derde) zat ik al met m’n benen buiten het vliegtuigje om te gaan springen. Dit was wel het engste moment! Dat je boven de wolken met je lichaam buiten een vliegtuig hangt. Lang duurde het niet want m’n instructeur duwde ons uit het vliegtuig en daar ging ik.

Heel bijzonder was het om boven de wolken zonder ook maar enige houvast naar beneden te vallen. Het uitzicht was super mooi, maar ik moest wel naar adem happen omdat je zo snel gaat. Na een klein stukje door de koude wolken was het pas echt genieten. Ver boven de grond een heel mooi uitzicht, dat was super! De parachute ging uit en we gingen rustig naar beneden om uiteindelijk te landen op het strand :-)).

Het skydiven was een hele bijzondere en vooral ontzettend leuke ervaring. Ook denk ik dat het wel een van de mooiste plekken was om dit te doen, vanwege de vele verschillende landschappen die elkaar kruisen en natuurlijk de beach landing.

Na een ochtend vol met energie was het in de middag tijd om ‘af te koelen’ in de zee. Echt afkoelen was het trouwens niet, want wat is de zee hier lekker warm zeg!

Reacties

Reacties

Vincent

Lijkt me prachtig, maar ook doodeng?
Je moet wel lef hebben.

Jan

Ik meen dat een mens 180km/uur haalt bij vrije val. Aardige klap als de parachute open gaat denk ik. Wat een belevenis!

Thomas Harte

@vincent, het was ook zeker prachtig! En in het begin wel een beetje eng maar dat gaat snel weg :-)

Thomas Harte

@jan, zoiets hoorde ik inderdaad ook, best hard dus ! De klap van de parachute viel gelukkig wel behoorlijk mee!

Nicolien

Wat heb je al veel gezien en gedaan, dat doe je goed! Heb je veel contact met anderen, Aussies of reizigers? Ik ben benieuwd wanneer de foto's van een kangoeroe/koala komen...:-)

Thomas Harte

@nicolien, jazeker ! De tijd gaat ook veel sneller dan je denkt.. Best wel! Eigenlijk alleen maar andere reizigers en niet zo zeer met Aussie’s. De foto’s van de kangaroo’s en koala’s komen ook bijna :-))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active