thomas-australie.reismee.nl

Uluru - tour (tweede deel)

Zaterdag werden we om vier uur ’s nachts weer wakker gemaakt. We gingen de zonsopkomst bekijken. Een stukje rijden en een kleine heuvel voor een mooie zonsopkomst, het was vrijwel helder en de zon kwam op tegen de Uluru. Dat soort mooie dingen maken het vroege opstaan, maar ook m’n hele reis door Australië de moeite waard!

Na de zonsopkomst was het weer tijd voor een hike. Dit was ook een van de redenen dat we steeds vroeg opstonden, omdat het in de ochtend nog niet al te warm is en de meeste hikes na elf uur ook dicht gaan omdat het dan te warm is. Ook deze hike was weer door een ander soort omgeving, niet heel erg veel omhoog en naar beneden, maar vooral veel rotsen, bomen en oranje zand. ‘s Middags, na het inpakken van ons kamp, gingen we zo’n vier uur verder reizen om te overnachten bij Kings Creek. Ook maakten we een, vond ik, bijzondere tussenstop. Midden in de desert lag namelijk een behoorlijke groot ‘meer’ aan zout, het salt lake. Tussen het oranje zand ligt ineens een hele oppervlakte aan zout, erg bijzonder gezicht dus!

Na deze lange dag was het tijd voor een typische (vind ik) outback avond, een kampvuur. Muziek erbij aan, wat drinken erbij en spelletjes spelen, super gezellig dus :-))! Ook nu gingen we weer in onze swags onder de sterren slapen, helaas was het weer een beetje bewolkt. Maar we hadden met drie anderen afgesproken elkaar wakker te maken als iemand wakker was en er sterren waren, dus werd ik midden in de nacht wakker gemaakt om de sterren te kijken!

Het viel me elke ochtend wel mee hoe moe ik was, want ook de volgende ochtend werden we om vier uur wakker gemaakt. Ik werd, hoorde ik later, niet wakker van een box met muziek naast m’n hoofd, maar door de warmte van het kampvuur. Onze hike startte deze dag om half 5, het eerste half uur was omhoog klimmen en daarna liepen we over de Kings Canyon. Opnieuw een erg mooie wandeling die zo’n 3,5 uur duurde. Terug bij de camping was het tijd om alles in te pakken, een lunch te maken en daarna weer de bus in te gaan. Het was ook nu weer een ruime zes uur rijden naar Alice Springs.

Eenmaal terug in het hostel, merkte ik wel hoe vermoeiend deze reis eigenlijk was. Ik stond al vijf dagen achter elkaar rond vier, vijf uur in de ochtend op, en het wandelen dat daar ook nog bij komt. Maar wat was het mooi en bijzonder! Als eerste natuurlijk de Uluru, een soort rots die uit het niets ineens daar is en ook nog eens enorm groot is en een bijzondere betekenis heeft voor al de aboriginals. De wandelingen, maar ook het slapen maakte deze hele reis door de outback heel erg vet :-))! Dit was de in totaal 65 uur met een bus heen en weer helemaal waard!!

Reacties

Reacties

Annemieke

Weer een prachtig verhaal, wat zal het indrukwekkend zijn om mee te maken !! Blijf reizen en schrijven ;)

Nicolien

Wat een prachtige ervaringen doe je op!! Om jaloers van te worden. Je schrijft er ook er ook hartstikke leuk over, ik krijg er al helemaal zin in.
Ik ben benieuwd naar wat je verder gaat beleven. Lekker doorgaan met genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active