thomas-australie.reismee.nl

Airlie Beach

Vorige week zondag kwamen we dus aan het eind van de middag terug in het hostel in Alice Springs. De week daarvoor was het intensief, lange dagen en veel gezien, maar wat ontzettend mooi!

We hadden nog drie dagen in Alice Springs voordat onze bus terug naar Townsville – de oostkust – weer ging. Alsof ik nog niet moe genoeg was, zei ik ja op een hike maandagochtend. Dus om zeven uur stond ik weer ready voor een nieuwe wandeling. Erg lang was het deze keer niet en we hoefden er ook geen 60 uur voor te rijden, maar gewoon dichtbij het dorp naar een uitzichtpunt. Leuk om Alice Springs van wat hoger te zien, jammer van weer m’n korte nacht. De dagen die we nog in Alice Springs over hadden hebben we (nog steeds de Duitse Marvin en ik) helemaal niks uitgevoerd. Vooral bijkomen van de intensieve week die we hadden gehad en ‘wachten’ tot we met de bus terug konden, zo voelde het wel een beetje. In Alice Springs zelf is niet veel te doen en aangezien de bus maar één keer per week daar kwam, moesten we dus wel wachten tot woensdagavond zeven uur. Om vervolgens zes uur te rijden naar onze overstap plaats. Een tankstation in Tennant Creek waar we de heen weg ook moesten overstappen. Nu moesten we alleen om twee uur ‘s nachts, twee uur lang wachten op de bus.

Donderdagmiddag, toen we ongeveer op de helft van onze 28 uur durende rit zaten, de bus in de middle of nowhere aan te kant gezet. We hadden pech zei de buschauffeur... De motor ging uit, wat betekent dat het in de bus bijna warmer werd dan buiten, waar het op dat moment zo’n 35 graden was. Gelukkig had ik samen met nog drie anderen een plekje in de schaduw weten te bemachtigen. Na een uur kwam de politie met nieuw water, wat na een half uur gevolgd werd door een minibusje om ons naar het dichtstbijzijnde dorp te brengen. Ik ging mee achterin de politie auto (ook weer kleine ervaring ;-)).

Er was lange tijd niet zoveel duidelijk, tot na ongeveer 4,5 uur wachten onze bus, achterop een trailer aankwam. Onze spullen en alles moest eruit worden gehaald. Er kwam een busje vanuit Mount Isa, zo’n twee uur rijden van de plek waar we vast zaten, om ons op te halen. De bus kon niet zo snel gemaakt worden, dus kregen we een hotel overnachting in Mount Isa, om te wachten op een nieuwe Greyhound bus vanuit Townsville. We sliepen in het 3 sterren hotel van Ibis. In de avond kregen we ook nog eens een gratis dinner erbij! Zo slecht was deze hele onverwachte stopover dus niet eens. Een tweepersoons kamer, fatsoenlijke bedden, een fatsoenlijke douche en gewoon weer even wat privacy. Onze nacht duurde alleen niet lang, want om vier uur vrijdagochtend gingen we onze reis dan eindelijk afmaken naar Townsville. Op vrijdagmiddag om vier uur waren we na 45 uur onderweg te zijn geweest, eindelijk aangekomen in Townsville. In de avond ging ik samen met nog drie de stad in, er was namelijk een straatgebeuren vanwege Halloween, wat hier overigens best groots werd gevierd. Zaterdag was het tijd om, maar weer eens ;), de bus te nemen om mijn trip door te zetten naar het zuiden. Mijn bestemming was het vier uur verderop gelegen Airlie Beach.

Reacties

Reacties

Susan

Hallo Thomas, je moet wel veel geduld hebben om wat te zien....:)....ik kan mij dan voorstellen dat het hotel een welkome afwisseling was ook al was het voor korte duur!

Thomas Harte

@susan, jazeker ! Dat is wel wat ik onderhand door heb in Australië, alles is ver weg.. maar dat hotel was inderdaad nog zo erg niet !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active