thomas-australie.reismee.nl

donderdag 31 oktober Whitsundays was ongelooflijk!

Voor zondag had ik mijn Whitsundays tour geboekt. Om negen uur werd ik opgehaald en naar de haven gebracht. Samen met 20 anderen was ons vervoermiddel voor die dag een snelle speedboot (700pk ;-) ), waar ik best blij van werd. We gingen om het bekendste eiland Whitsundays heen varen, 120 kilometer in totaal. Met tussendoor natuurlijk wat stops. De eerste was na een uur varen, een soort baai waar we gingen snorkelen. Aangezien ik al jaren niet onder water mag/kan, werd snorkelen lastig. Toch heb ik het gedaan, niet om stoer te doen. Maar ik ben al jaren niet onder water geweest en daar word je best gek van. Nu had ik zoiets van, ik kan weer boven water blijven of ik kan voorzichtig proberen onder water te kijken. En dat was zeker de moeite waard! Het gevoel dat ik onder water kon kijken vond ik al heel gek en leuk, maar zwemmen boven het rif was ook erg mooi :-). Helaas heb ik naast een heleboel vissen geen andere dieren gezien, maar ik vond het wel super leuk!

Na een tijdje te hebben gesnorkeld gingen we door, naar de plek waar al die mooie plaatjes van het internet geschoten worden. De lookoutop Whitsundays eiland. Een kleine wandeling omhoog, om vervolgens de beste view te krijgen die ik ooit heb gezien denk ik. Het was zó mooi, het witte strand, de blauwe zee en de omgeving met bergen en wat boten was echt super! Als ik een uurtje later naar de lookout zou gaan, was het anders, zou ik over 10 minuten kijken, was het ook weer anders. Kortom, het verandert continue door eb en vloed. De foto’s zijn dus nooit 100% het zelfde.

Onze boot was ondertussen naar de andere kant gevaren. Het was tijd voor een lunch, op de boot was er een lekkere lunch, die je vervolgens op kon eten op het witte strand.

Tot nu toe waren de plekken niet heel toeristisch. Maar de plek waar we weer aan wal gingen was dat wel. Hier lagen meerdere toeristenboten en watervliegtuigjes. Neemt niet weg dat het nog steeds een onwerkelijk mooie plek was om even te chillen. Ik kan het blijven herhalen, maar de Whitsundays zijn zo ongelóóflijk mooi en helder! Het is dat wonen alleen voor miljonairs is waardoor de kans klein is dat ik er ooit ga wonen ;-), maar wat een schitterende plek om te zijn!

Om weer terug bij de haven te komen moesten we nog een stuk varen, tussen de eilanden en witte stranden door. Zoals je kan lezen was dit wel een van de mooiste dagen tot nu toe tijdens mijn reis door Australië!

Reacties

Reacties

Anita

Unbelievable! Echt geweldig! ?

Susan

Wat mooi om te zien Thomas. Heerlijk om zo te kunnen genieten van Australie!

Annemieke

Wat ongelofelijk mooi !!!!
Dat heb ik volgens mij al van meer locaties van jou gezegd ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active