thomas-australie.reismee.nl

Dorpjes en dorpjes

Mijn hostel in Airlie Beach was een soort bungalowpark. Na het bungalowpark op Magnetic Island was dit wel het mooiste ‘hostel’. Hostels op deze manier zijn veel leuker ingericht. Het is een soort klein park met allemaal losse huisjes en een paar wat grotere huizen, alles wordt een beetje gescheiden door een boel bomen. Eigenlijk stelde heel Airlie Beach niks voor. Het was letterlijk een straat waar alles was, maar dat maakte het er niet minder mooi op. Een bekende plek bij de (meest) populaire strandbestemming is het Lagoon. Een soort openbaar zwembad dichtbij de zee. Een heerlijke plek om te relaxen en te zwemmen zonder het zoute water in te gaan. Ik heb me in Airlie Beach wel vermaakt!

Ondertussen dat ik dit schrijf heb ik al weer twee dorpjes langs de oostkust bezocht. Agnes Water was mijn bestemming na Airlie Beach, eigenlijk is dit de plek waar veel backpackers een of twee dagen verblijven om vervolgens naar Fraser Island te gaan. Heel veel meer dan een dorp aan de kust was het niet, want ook dit stelde niet erg veel voor. Maar wel was er een leuke wandeling waar ik vervolgens het strand voor mezelf had. Daarna ging ik, in de regen, naar Rainbow Beach. Dit was overigens voor mij de tweede keer in, de onderhand alweer, 7 weken in Australië dat het regende :-). Rainbow Beach is net zoals (val vaak in herhaling volgens mij) de laatste dorpjes, een dorp dat niet veel voorstelt. Ook hier is het maar 1 winkel, en is het vooral bekend van Carlo Sandblow. Een enorme zandberg aan de kust, omringd door bossen. Overigens wel een erg mooie plek om de zon onder te zien gaan, als de wolken het niet verpesten… Wat bij mij wel het geval was helaas, maar alsnog was het een hele mooie plek!

Reacties

Reacties

Jan

Hier in de krant stond dat de boeren daar blij waren met die regen: het was in Australië extreem droog geweest. Moet jij maar een beetje voor lijden...

Thomas Harte

@jan , dat geloof ik best! In 7 weken tijd maar 2 keer regen is ook niet zoveel, vind ik niet zo erg ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active