thomas-australie.reismee.nl

Privacy op het vliegveld van Melbourne

Drie maanden. Zolang ben ik al bijna aan het reizen/backpacken! De tijd gaat echt ontzettend snel. De hoeveelheid plekken, mensen en ervaringen die ik al heb gehad en gezien is ontzettend groot. Maar wat is het een hele mooie reis tot nu toe :-)). Als ik er over na ga denken dat ik bijna 3 maanden geleden in het vliegtuig stapte, zo’n 15.000 kilometer van huis ging, met eigenlijk geen plan hier aan kwam en nu toch al zoveel heb gezien en gedaan is heel leuk!

Soms heb ik wel even een besef moment van wat ik heb gezien en gedaan. Al die jaren heb ik gewerkt en geld gespaard zodat ik het kon gebruiken wanneer ik dat wilde. En dit geld uitgeven aan deze reis is dat helemaal waard! De afgelopen vier weken werken waren misschien wat minder, maar ik zie het achteraf ook als een hele ervaring. Want wie heeft er nou lemons geplukt met 33 graden op een boerderij in Australië! Jullie zouden bijna jaloers moeten worden op dit werk ;-). Gelukkig is ook na 3 weken m’n oorontsteking helemaal over, dus dat is heel fijn.

Met het backpacken zelf heb ik ook de smaak wel te pakken. Ik vind het leuk om van plek naar plek te gaan, nieuwe dingen te zien en veel verschillende mensen te ontmoeten. Afgelopen dinsdag was het voor mij tijd om het (werk)hostel te verlaten en weer te gaan reizen! Dit keer was het geen bus of vliegtuig, maar de trein waarmee ik van Bundaberg naar Brisbane ging. Een stuk beter dan de NS trein, met goed werkende wifi, goede stoelen en een usb-aansluiting :-). Kleine 5 uur later was ik midden in Brisbane. Ik had een hostel geboekt dat 10 minuten lopen van het ‘echte’ centrum was, maar wel met een dakterras waardoor ik de skyline van Brisbane kon zien wat een erg mooi uitzicht is! In totaal was ik 1,5 dag in Brisbane. Woensdag ben ik het centrum in gegaan en naar de kangeroo lookout. Viel overigens mee hoe bijzonder de lookout was, maar heb zo wel de skyline van een andere kant gezien :-). De stad zelf vind ik erg mooi, het is er vrij druk, maar wel erg gezellig. Aan de stad vast zit ook hier (bij vrijwel elke stad in Australië) een botanic garden. Hier is het een stuk rustiger dan in het centrum en je kan het er prima een middag uit houden met de hoge temperaturen die er in Queensland bijna altijd zijn. Donderdag was het alweer tijd om door te gaan. Ik nam het vliegtuig van Brisbane naar het zuiden, Melbourne, wat toch ook weer een vlucht was van 2,5 uur. Dat ik Queensland heb ingeruild voor Victoria merkte ik direct toen ik het vliegtuig uitstapte. 20 graden en wind was ik niet helemaal meer gewend na 3 maanden met 30+ graden in de zon te hebben gezeten. Ook al moet ik zeggen dat het weer in Nederland er nog iets minder goed uit ziet ;-)).

Ook in Melbourne had ik 1 echte volle dag, er zijn natuurlijk veel dingen te bezoeken in een stad van bijna 5 miljoen inwoners. Dus na het advies van een aantal mensen uit Australië ben ik naar de St Kilda beach/pier gelopen. Om ook een soort van gezond bezig te zijn deze week heb ik, na in Brisbane 15 kilometer te hebben gelopen, vandaag in Melbourne ook weer gelopen. De tram is in zo’n grote stad erg makkelijk en niet enorm duur. Maar op deze manier zie ik ook nog wat van de stad! De St Kilda pier was ook zo’n 8 kilometer lopen vanaf het centrum. Maar doordat het een stuk daar vandaar ligt, heb je wel een mooi uitzicht van deze ongelooflijk grote miljoenenstad!

Omdat mijn vlucht naar Nieuw-Zeeland morgen (zaterdag) al vroeg op de planning staat, hebben papa en mama een hotel bij het vliegveld voor mij geboekt. En ik moet eerlijk toegeven dat ik daar al 4 weken naar uit kijk. Even weer wat privacy, ruimte en een normaal grootte bed klinkt me erg goed :-)).

Reacties

Reacties

anneke Lodder

Fijn te lezen dat het je goed gaat en je geniet van alle nieuwe indrukken, nu komt gauw in Nw.Zeeland de ontmoeting met de familie, zij hebben een lange reis voor de boeg maar kijken uit naar je, spannend ! veel plezier met elkaar!

Annemieke

Wat maak je toch veel mee, en zie je veel moois : na alle prachtige natuurfoto's zijn ook de foto's van steden erg mooi !
Veel plezier de komende weken met je ouders en broer ! En geniet weer van alles wat jullie samen gaan zien. We zullen de foto's wel langs zien komen ;)

Nicolien

Ha Thomas, goede reis naar Nieuw Zeeland en een hele fijne tijd daar met Anita, Rob en Jesse. Ik hoop dat je ook van deze weken verslag doet!
En goed om te lezen dat je enorm van het reizen en alle dingen die hebt ondernomen en gezien geniet en je ook minder positieve ervaringen waardevol vindt.

Susan

Hoi Thomas, fijn dat je aan het genieten bent. Geniet van jouw vakantie samen met jouw ouders en Jesse. Bijzonder om met hen samen in Nieuw - Zeeland te zijn. Veel plezier en maak er wat bijzonders van. Doei Susan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active