thomas-australie.reismee.nl

Nieuw-Zeeland met de fam!

Het is onderhand al een aardige tijd geleden dat ik voor het laatst iets heb gepost. Zo heb ik Nieuw-Zeeland maar ook Australië achter me gelaten en ben ik onderhand beland in Thailand. Wel zal ik nog een kort verhaal schrijven over onze super mooie reis door Nieuw-Zeeland met de familie!

Maandagochtend (16 december) stond ik vroeg op het vliegveld om ze te ontvangen. Vanaf dinsdag hadden we een campervan gehuurd, een busje waar m’n ouders onderin konden slapen en Jesse en ik op een uitklap ‘tent’ bovenin lagen. Wat overigens op vrijwel elke camping bekijks trok, wat ook wel weer grappig was :-). Twee dagen na aankomst van de familie was Jesse z’n verjaardag! Voor het eerst dat we die niet samen in Nederland vierden, maar in het mooie en warme (20 gr.) Nieuw-Zeeland. Ruim een week later was ook mama jarig, en ook dat was toch wel apart om ruim 18.000 kilometer van huis te vieren. Het Noordereiland vonden wij het minste van de twee. De vulkanische grond, bergen en verschijnselen zijn overigens wel bijzonder. We hebben niet boven aan een vulkaan gestaan, maar desondanks was het wel een bijzonder idee.

De ferry naar het Zuidereiland was een mooie overtocht. We hadden mooie blauwe lucht wat alles toch een stuk mooier maakt. Het laatste stuk was door de bergen heen wat ik echt mooi vond. Wel hadden we ons een beetje verheugd om wat wildlife te zien, maar dat is helaas niet gelukt :-(. Het Abel Tasman park vond ik, de rest van de familie volgens mij ook, het mooiste van de reis. De ene dag zijn we met een speedboot weggebracht om een stuk te wandelen langs het hele mooie bos en water. De andere dag hebben we kajaks gehuurd en zijn we een stuk gaan kajakken! Naast de roggen en zeehonden hebben we ook hier helaas geen andere zeedieren gespot. Maar dat maken de mooie dagen in het Abel Tasman park niet minder mooi! Oud en nieuw hebben we gevierd in Christchurch, voor mij voor het eerst buiten Nederland en dan direct 18.500 kilometer van huis. In het North Hagley park was een festival wat werd afgesloten met – natuurlijk – om 00.00 een vuurwerkshow. Heel gek om oud en nieuw 12 uur eerder en heel anders dan normaal te vieren. Voor m’n gevoel leeft het in Nederland veel meer dan hier. Wel heel vet om het zo een keertje mee te maken!

Ook wij hadden zelfs in Nieuw-Zeeland last van de bosbranden in Australië. Op weg naar Lake MacKanzie was er wel een heel oranje, voor mij wel bekende lucht. De eerste dag zagen we vrij weinig en was het erg dicht bewolkt, gelukkig viel het de twee dag wel mee, dus konden we nog wel ook van het mooie uitzicht genieten! Na een paar dagen aan het mooie en warme Lake Wanaka te hebben gezeten en een mooie, niet hele lange maar zeker krachtige wandeling gedaan te hebben, gingen we naar het mindere weer. Dit wisten we van te voren, want in de Millford en Doubtful Sound is het vaak slecht weer. Maar moet ik zeggen dat ik ook met het minder mooie weer de Milford Sound erg mooi vond. We hielden het verassend genoeg wel de hele tijd droog! In de Doubtful Sound hadden we een boottour geboekt. Ook deze dag was er gelukkig geen regen! Wat zo’n lange dag met plekken zien wel een stuk beter maakt :-). Ook hier hadden we stiekem wat hoop om zeedieren te zien, bij voorkeur dolfijnen. Maar helaas, ook hier hebben we ze niet gespot. Onze laatste stop voor we onze rondreis door Nieuw-Zeeland alweer moesten afsluiten, was in Oamaru. Op de planning: nu dan eindelijk zeedieren zien in het wild. Voordat we naar een geboekte stoel gingen om pinguïns aan land te zien komen, zijn we nog naar een nog ‘echtere’ wildlife plek gegaan. Hier hebben we dan ook wilde pinguïns gespot! Super mooi om die kleine beestjes in het echt, in het wild kan zien. Onze dag kom eigenlijk al niet meer stuk, maar de avond maakte het absoluut nog leuker. Ondanks dat je op tribunes bij het water zit, komen in kleine groepjes de pinguïns aan land, en wat was het een leuk en grappig gezicht. Sommige liepen zo dichtbij dat we ze in principe konden aanraken! :-)) Na 4 weken was het helaas alweer het einde van onze reis door Nieuw-Zeeland. Super jammer dat het zo snel is gegaan, want wat was het leuk! Een vakantie die ik absoluut niet ga vergeten samen met de familie! Vier weken in een camper rondreizen met de familie is een van de leukste dingen die ik heb gedaan!! :-))

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active