thomas-australie.reismee.nl

Op weg naar Azië!

Op zaterdag 18 januari zat mijn Australië avontuur er dan echt op. Na 3 geweldige maanden in dit mooie land was het voor mij tijd om verder te gaan. Ik vond het wel jammer dat het klaar was, maar had ook volop zin in m’n nieuwe avontuur in Azië! De vlucht was ongeveer 10 uur lang, het waren alleen wel 10 lange uren aangezien we behoorlijke turbulentie hadden, met name aan het begin. Het was de eerste keer voor mij alleen in een Aziatisch land en dat voelde toch bijzonder. Alles is zo veel anders dan ik gewend ben (zeker ook met Australië) en de mensen kunnen zelfs op het vliegveld maar heel slecht Engels, wat mij wel tegenviel. Ik had voor de eerste nacht een hostel geboekt en daarna een hotel met eigen kamer :-), kon ik wel erg naar uit kijken! In de avond direct een groep Nederlanders ontmoet waarmee ik de avond door bracht. Op zondag was het even bijkomen van de toch weer lange vlucht, het kleine tijdsverschil en het nieuwe land. In de avond nog even KhoaSan Road bekeken. Dat is onder backpackers een bekende straat waar veel leven is overdag, maar in de avond is het helemaal druk. In de avond zijn we met de groep Nederlanders uit gegaan, tegenover mijn hotel was de club ;-)). Iedereen waarmee we samen waren ging op maandag met de nachttrein door naar Chiang Mai, zo’n 12 uur in de trein. Ik had deze rit op dinsdag geboekt dus had maandag een dagje alleen. M’n indruk van Bangkok is erg bijzonder. Het is er ontzettend druk, warm en chaotisch. Er hangt ontzettend veel smog in de lucht en het is er best benauwd. Dinsdag weggaan vond ik dus ook niet zo erg, aangezien ik m’n reis ook in Bangkok moet afsluiten vanwege m’n vliegticket Bangkok - Amsterdam.

De treinreis was lang, hobbelig, maar wel mooi! Langs de vele kleine rijstvelden en kleine dorpjes. Chiang Mai voelde direct leuker, stuk minder druk en je kon zelfs de sterren zien! Is wel even wat anders dan in Bangkok. Woensdag was het plan om scooters te huren en naar een tempel te gaan. We waren met 8 mensen, waarvan een iemand niet mocht rijden dus in totaal 7 scooters. Na misschien 20 kilometer kwamen we erachter dat 120 kilometer naar een tempel rijden toch best wat ver is :-), dus zijn we omgekeerd en op weg gegaan naar een andere tempel. Het was een berg op, maar dan krijg je onderweg wel een heel mooi uitzicht over de stad en een mooie tussenstop bij een waterval. Na uiteindelijk toch nog een lange rit kwamen we aan bij een mooie tempel bovenop een berg, met, opnieuw een nog beter uitzicht over Chiang Mai! De dag sloten we af bij de night market, een markt met allemaal verschillende eet en drink tentjes en in het midden een band. Ondanks dat we alleen maar gas hoefden te geven was het toch een hele lange vermoeiende dag, maar wel super mooi :-)).

Donderdag gingen we met z’n 4en een privé tour doen. Onze eerste stop was na anderhalf uur door de bergen rijden, olifanten bekijken! We reden langs een plek waar allemaal bussen en auto’s stonden, maar tot onze verbazing reden we door en gingen we na een klein stukje pas de weg af. Een soort mini boerderij met een paar huizen waar 4 olifanten bij stonden. Ze liepen er echter wel los, dus hielpen we niet maximaal mee aan het uitbuiten van die beesten. Het was wel erg indrukwekkend om zulke grote beesten van zo dichtbij te zien, ze wegen ongeveer 2 ton en zijn toch anderhalf keer zo groot als ik ben. We vervolgden onze tour naar het raften wat de andere 3 waarmee ik was gingen doen, vanwege m’n oren sloeg ik dit over. Het was een ongelooflijk mooie route door de jungle, met ook hier langs het water olifanten. We sloten de dag af met een ziplining, wat wel een beetje tegenviel aangezien we een parcours door de jungle hadden verwacht. Maar het was gewoon door een niet zo’n mooi bos. Al met al was het wel echt een hele mooie dag in de jungle bij Chiang Mai! In de avond zijn we met wat mensen waarmee ik aan het reizen ben uit geweest in het centrum. Een goede afsluiter van zo’n mooie dag :-)) Voor vrijdag had ik eindelijk een dag bijkomen, relaxen en bij het zwembad zonnen. Uitslapen hoorde hier uiteraard ook bij!

Zaterdag was het tijd om Chiang Mai te verlaten en met de scooter naar Pai te gaan. Het was een rit van 135 kilometer, met maar liefst 762 bochten. Maar het was absoluut de moeite waard, doordat we ook stukken moesten klimmen werd het uitzicht steeds mooier over de bergen. Onderweg hielden we een kleine tussenstop bij een waterval om zo de reis nog wat mooier te maken. Uiteindelijk hebben we een hele dag gedaan over de scooter rit en kwamen we net voor het donker aan in ons hostel, waar we een mooi uitzicht hebben over Pai en de bergen. We hadden met de groep waarmee we waren twee huisjes gehuurd bij een hostel, wel wat meer privacy alleen wat een kou en harde bedden. Het koelt in Pai ‘s nachts af tot een graad of 9/10, en met niet tot weinig geïsoleerde huisjes wordt het aardig fris. Ondanks dat je denkt dat scooter rijden niet zo veel doen is, waren we toch allemaal behoorlijk moe van de rit (en de slechte nacht) dus was zondag een zwembaddag geen verkeerde keus :-)). Op maandag zijn we naar de Pai Canyon gegaan om hier de zonsondergang te bekijken. De Pai Canyon is een soort bos waar je hoog boven de bomen over smalle rosten naar een mooie plek kan lopen. Het klimmen was zeker de moeite waard want het was toch wel een hele mooie zonsondergang !

Reacties

Reacties

Nicolien

Ha Thomas, superleuk om weer van je te lezen. Je maakt in een paar maanden tijd wel een ontzettend mooie reis, met heel veel verschillende culturen, landschappen, en hier en daar ook wel spannende dingen zoals de bosbranden. Ik wens je nog vele bijzondere Aziatische ervaringen (hoe is het eten bv?) toe.

Groet van Nicolien

Thomas Harte

@nicolien , absoluut veel verschillende dingen inderdaad! Dankjewel! Het eten bevalt me gelukkig prima, ook hebben ze hier wel andere gerechten dan alleen Thais gelukkig :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active