thomas-australie.reismee.nl

Thailand

Na een aantal hele leuke dagen in Pai, hebben we de bus terug gepakt naar Chiang Mai. Ik reis dan nog steeds samen met vijf andere Nederlanders, vandaar het meervoud :-). Donderdag gingen we richting het zuiden, een korte vlucht naar Bangkok en na een korte overstap zaten we in het vliegtuig richting Surat Thani. Dat ligt in het zuiden aan de oostkust. Deze stad was niet geweldig, we waren er gelukkig ook alleen maar om vervolgens op zaterdag richting de eilanden te gaan. Ko Phi Phi was de bestemming. Het was wel een hele dag reizen, eerst met een bus en vanaf Krabi namen we de ferry naar Ko Phi Phi zelf, ook dit was een tocht van bijna 2 uur. Toen we de baai inkwamen werd ik gelijk blij ondanks de vermoeiende lange dag. Het eilandje is zo klein dat er geen auto’s of tuktuk’s rondrijden, wat ik zelf wel heel lekker en rustiger vind. Je kan dus ook lopend overal naar toe in het kleine dorp. Ons hostel zat meteen aan het strand. Met een zwembad waarmee je uitkijkt over de zee :-)). Met temperaturen van 35 graden was de mooie zee en dit zwembad wel erg lekker!

Dinsdagochtend hadden we een boottour geboekt naar een wat populaire, mooie bestemming bij het kleine onbewoonde eiland naast Ko Phi Phi. De eerste stop was een snorkelstop. En hier heb ik twee schilpadden gespot :-)). Eentje kwam zelfs behoorlijk dichtbij toen die even naar boven ging! Naast de schilpadden waren de vissen ook zeker erg mooi! We hebben later nog een paar keer gesnorkeld en toen hebben we zelfs tussen de haaien gesnorkeld, heb ik een waterslang gespot en meerdere keren ook nemo :-). Deze zeedieren waren wel het hoogtepunt, maar er zwemmen ontzettend veel mooie vissen rond hier! Naast het mooie snorkelen was het uitzicht ook zeker niet verkeerd zoals je op de foto’s ziet. Het water was overal super helder en de stranden waren ook heel lekker.

De laatste stop van onze boottour was op Monkey beach, de naam zegt al genoeg, wilde apen spotten. En dat is ook zeker gelukt, heel veel zelfs. Hele bijzondere beesten zijn het eigenlijk als je ze zo in het echt ziet. Ze lijken inderdaad behoorlijk erg op mensen, ze drinken uit blikjes cola die op het strand zijn achter gelaten, spelen/ruziën met elkaar. Heel erg leuk om zulke beesten ook in het echt gezien! Onderhand is m’n gespotte wildlife wel een leuke lijst aan het worden ;-))

De volgende stop was een overnachting in Surat Thani, om vanaf daar met de boot naar Ko Phangan te gaan. Dit is een eiland aan de oostkant van Thailand. Na weer een bootrit van 3 uur kwamen we aan op het eiland. Het was niet zo kleinschalig als Ko Phi Phi, hier reden wel auto’s en waren er ‘echte’ wegen. Voor de komende nachten hadden we een hostel geboekt aan het strand. Denk dat dit hostel op een van de mooiste locatie zat waar ik heb gezeten. We hadden een heerlijk zwembad met uitzicht op de zee, en we zaten dus rechtstreeks aan het strand! Een van de hoofdredenen dat we hier heen zijn gegaan was de Fullmoon Party. Dit is een feest dat elke maand, onder de volle maan, op het strand wordt gehouden. Het hele strand staat dan vol met mensen! Op de dag zelf merkten we al hoe veel drukker het werd in het dorp waar wij zaten. Na wat verf op ons te hebben gedaan voor de aankleding, gingen we richting het strand. Zoals alle foto’s en verhalen ons al vertelden was het immens groot. Dit was wel het leukste feestje waar ik ooit ben geweest. Het was warm, op het strand samen met duizenden andere mensen aan het feesten :-)). Omdat het tot in de vroege morgen door ging hebben we de dag erna niet heel veel meer gedaan dan bij het zwembad en strand relaxen. In de avond hebben we Ko Phangan afgesloten bij een bar met een mooi uitzicht. De komende dagen waren reisdagen. De eerste dag met de ferry weer terug naar Surat Thani, om vervolgens een dag later met de bus naar Phuket te rijden. Vanaf hier zou ik op donderdag richting Kuala Lumpur vliegen en de mensen waarmee ik was, vlogen van daar naar Cambodia.

De afgelopen vier weken heb ik het ontzettend leuk gehad met de mensen waarmee ik was en samen het mooie Thailand mogen bekijken! Toch wel jammer om dit land en deze mensen achter te laten, maar ik had ook weer zin om door te trekken naar een nieuw land, Maleisië dus.

Susan

Hallo Thomas, leuk om jouw blog weer te lezen. Wat een reiziger ben jij....heerlijk. Je hebt groot gelijk dat je verschillende landen bezoekt. Mooie ervaringen! Ik wens jou nog veel reisplezier! Groeten van Susan.

Susan

Ps Een mooie foto van jullie vieren!!!!!