thomas-australie.reismee.nl

Maleisië

Kuala Lumpur en heel Maleisië is al een stuk welvarender dan Thailand. Met de trein richting het centrum om vanaf daar met de taxi naar m’n hostel te gaan. Deze zat middenin het centrum in een heel hoog gebouw, zoals Kuala Lumpur er veel heeft. Een van de dingen waarom Kuala Lumpur bekend staat zijn de Petronas Towers. Toen het werd gebouwd in 1998 was het ‘t grootste gebouw ter wereld, maar nu staan de torens al buiten de top 10 hoogste gebouwen. Maar dat maakt het niet minder groot en mooi. De torens zijn 370 meter hoog en er zit van alles in. Ik ben niet de hoogte in gegaan, maar heb wel een dagje doorgebracht in het enorm grote winkelcentrum dat onderin de torens zit. De tweede en tevens laatste bestemming in Maleisië was Cameron Highlands. Ik zou in totaal maar week in Maleisië blijven om de laatste weken van mijn reis in Indonesië door te brengen :-).

Onderweg naar het dorp in de Cameron Highlands zag je hoe verschillend Maleisië is. Naast de snelwegen/tolwegen en de mooie hoge gebouwen, zag je ook weer de armere en Aziatische cultuur zoals ik die kende. Toen we de snelweg verlieten en die inruilden voor een enorme slingerweg in de bergen, was de weg enorm slecht, zag je veel zwerfhonden (zoals overal in Azië), veel arme mensen en huisjes gebouwd van bamboe en riet. Het dorp waar ik zat stelde niet zoveel voor en vond ik persoonlijk ook best lelijk. Ik zou hier uiteindelijk 3 nachten verblijven, wel (na een hele lange tijd) weer een eigen kamer waar ik heel blij mee was :-)). Het weer in Maleisië was alleen niet heel goed. De temperatuur was weliswaar rond de 25 graden, maar met de regenbuien en de vrijwel constante bewolking was het een stuk minder. Ik wilde hier graag een wandeling doen naar een uitzichtpunt, maar vanwege m’n heup heb ik die maar overgeslagen. Wel heb ik een tour gedaan door de Cameron Highlands zelf. Samen met 7 andere gingen we in een grote pick-up waarmee we erop uit gingen. Helaas hadden we de hele dag regen, wat jammer was, maar uiteindelijk daar maar overheen gezet en dan was het best bijzonder wat je allemaal zag.

De grote theeplantage was de eerste stop. Echte typische thee geproefd die hier werd gemaakt, foto’s geschoten en een rondje in de fabriek om te zien hoe het van een geplukt plantje verandert in thee. Ook gingen we langs het mossy forest. De regen was gelukkig wat minder geworden onderhand dus hier konden we gelukkig een stuk doorlopen. Helaas begon het wel weer te regenen toen we de grote wandeling wilden doen, dus die hebben we maar overgeslagen. Moet zeggen dat ik die regen niet bepaald mis aan Nederland ;-). Van de Cameron Highlands ging ik weer met de bus terug naar Kuala Lumpur, m’n weekje Maleisië zat er op. Ondanks dat het een beetje tegen zat allemaal, is het wel een land waar ik wellicht nog eens naar terug ga voor een wat uitgebreidere vakantie.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active