thomas-australie.reismee.nl

Bali

Laatste nieuwe bestemming van deze reis: Bali, Indonesië! Ik had er weer super veel zin in. Na een kleine drie uur vliegen landde ik in Denpasar. Helaas werd ik niet heel lekker onthaald met een flinke hagelbui, onweer en bliksem, iets wat ik (gelukkig) lang niet had gezien. Het verschil tussen Nederland en Indonesië (lees: landen met regenseizoen) is dat het ook heel snel weer kan opklaren en opdrogen. Gelukkig merkte ik op Bali nog niet super veel van het corona virus. Ik moest zelf een briefje invullen met wat gegevens en of ik ziek was ja of nee, vervolgens kreeg ik een briefje dat ik was ‘goedgekeurd’ en mocht ik zonder enige controle doorlopen. De douane duurde helaas wel weer een stuk langer, maar dat maakte me niet heel veel uit, want zoals ik al zei had ik zin in de laatste paar weken van m’n reis! Omdat het ook snel droog kan worden na een flinke regenbui, kwam ik dus droog aan in m’n hostel in Kuta, redelijk dichtbij het vliegveld omdat ik ‘s avonds pas aankwam.

De planning van deze reis was, net zoals de hele reis is verlopen, kijken waar ik zin in heb en hoelang ik daar dan blijf. Ik ging van Kuta richting Canggu, ook een dorp aan de kust maar dan populair onder backpackers. Ondanks dat het maar 15 kilometer was duurde het toch zo’n anderhalf uur om hier te komen, vanwege de smalle wegen. Heel veel meer dan aan het strand en zwembad wezen chillen heb ik hier niet gedaan. Je hebt hier wel hele leuke restaurants/barretjes aan het strand waar je (normaal gesproken) mooi de zonsondergang kan zien. Maar als ik er ben zitten er helaas altijd wel wolken voor... Na een aantal lekkere dagen in Canggu was het tijd om naar Ubud te gaan. Een iets hoger gelegen dorp richting het midden van Bali. Hier had ik wel wat meer dingen op de planning staan. Ik was hier samen met een meisje die ik al in Thailand voor het eerst had gezien, dus besloten we samen om scooters te huren voor een aantal dagen om wat dingen te bezoeken in de buurt. De tempel van de eerste dag vond ik niet heel bijzonder, zoals je op de foto kunt zien moesten hier ook de mannen een mooie doek om. De volgende dag stonden we vroeg op om naar de Tegalalang rijstterassen te scooteren. Wij waren er om 8 uur, voordat het (nog) warmer wordt en het druk begint te worden. Je kon de wandeling zelf zo lang maken als je wilt, wij kozen ervoor om het hele rondje te doen. Heel leuk om door de rijstvelden te wandelen, wel was het zwaarder dan we hadden verwacht. Ondanks dat het vroeg was, was het al heel warm en ook het afdalen en klimmen was nog wel een tocht ;-). Gelukkig waren de uitzichten niet verkeerd en hebben we een leuke ochtend gehad. Rond 12 uur liepen we naar de scooter en toen moesten de vele mensen nog beginnen aan de wandeling. ‘s Ochtends liepen er nog een aantal andere mensen, nu was dat wel wat anders!

Op vrijdag gingen ik samen met Flo, Luke (Britten) en Alissa (Nederlandse) op zoek naar de vele watervallen. De Tegenungan waterfall was de eerste en direct de grootste. Omdat het zo sterk was mocht je er niet eens bij zwemmen helaas :(. Ook hebben we de Kanto Lampo waterfall en de Tukad Sepung bezocht. Het leuke van de Tukad Sepung waterfall was dat deze in een grot zat en er naast deze ‘grote’ watervall ook nog wat kleinere watervallen waren die we dan maar direct mee pakten :-)). Onderhand waren we dus al naar meerdere locatie gereden en hadden we ook al meerdere watervallen gezien. Dus was de dag al bijna weer om, maar op de terugweg kwamen we nóg een bordje van een waterval tegen, die we ‘dan ook maar gingen bekijken’. Dit was overigens wel een goede keuze, want dit was de minst toeristische van allemaal. Dat kwam omdat het pad naar de waterval pas een aantal maanden oud was. Persoonlijk vond ik dit dus ook de leukste, doordat we helemaal alleen waren, de waterval midden in het bos zat en zelfs de weg ernaar toe mooi was. Ook hier was nog een tweede waterval bij. Al met al een heerlijk leuke (lange) dag vol met watervallen en rond scooteren. Vermoeiend was het ook zeker, dus de dag erop besloot ik maar niks te doen. Gelukkig was het een goed idee dat ik niks op de planning had, want het heeft de hele dag geregend. Weliswaar de enige dag dat ik echt veel van het regenseizoen merkte!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active