thomas-australie.reismee.nl

Relaxen in Cairns

Maandagmiddag besloot ik een vliegticket naar Cairns te boeken. Cairns is een stad richting het noorden van Australië en daar wilde ik sowieso heel graag naar toe. Op dit moment is het er elke dag ongeveer 30 graden, daarom ging ik dinsdag maar direct :-). Na een vlucht van drie uur kwam ik aan. Er woont hier een jongen van m’n basisschool en van het werk, Mylo, dus die kon mij ophalen van het vliegveld. Ik mocht van hem ook wat kilometers maken op de linkerbaan! Dat is erg wennen in het begin, omdat alles links zit en je zelf rechts in de auto zit. Ook hebben ze hier nog meer regels bij stoplichten, wat het wat ingewikkelder maakte.

De eerste dagen in Cairns heb ik niet zoveel gedaan, mede doordat ik wat ziek was geworden. Wel was ik weer fit genoeg om op vrijdagavond te gaan bbq’en bij Mylo, samen met zijn huisgenoot en vriendin. Erg leuk om veel meer te weten over hoe het hier in Australië als echte Aussie’s er aan toe gaat! Op zaterdag ging ik samen met Mylo en zijn vriendin wat watervallen bezoeken rondom Cairns. Doordat we een echte ‘Aussie’ bij ons hadden kwamen we bij een waterval aan waar alleen locals heen gaan, er was dus helemaal niemand! Een hele relaxte dag dus :-)

Vrijdag heb ik besloten een Greyhound-pas te kopen. Dit is een bus die door heel Australië rijdt en waar vooral backpackers gebruik van maken. Met deze buspas kan ik 60 dagen onbeperkt gebruik maken van de bus. Het plan van eerst werk zoeken is namelijk gewijzigd :-). Op zondag heb ik bij een reisbureau met hulp van een Nederlands meisje een planning gemaakt. De komende drie weken heb ik activiteiten en hostels geboekt! Komende woensdag (9 oktober) ga ik beginnen met die reis. Tot zaterdag ga ik naar Mission Beach, om daar rond te kijken en aan het strand te hangen! Vervolgens ga ik op zaterdag naar Magnetic Island om daar drie nachten door te brengen. De rest van de planning zien jullie de komende dagen online komen ;-)

PS. Je vindt nog meer foto's onder het kopje Foto's in menu!

Reacties

Reacties

Raymond

Dat klinkt allemaal erg goed Thomas. Change of plans..? Je gaat toch niet alleen maar de toerist uithangen..? Veel
plezier. En ben benieuwd naar meer foto’s!

Thomas Harte

Beetje wel! Voor het eerst deze reis dat ik 3 weken heb vast staan om dingen te gaan doen! Dankjewel! Ik ga veel foto’s maken dus dat moet goed komen?

Rob

Hallo Thomas, mooie foto's en leule verhalen! En je plan om nu eerst een paar mooie plekken te bezoeken voordat het echt warm wordt, is een goed idee :)

Thomas Harte

Hoi pap, dat dacht ik! Bedankt voor je support om eerst te reizen, als het me te duur wordt komt er vanzelf wel n keer n tikkie jou kant op ! :-))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active